САЙТ ЗА ФОТОЖУРНАЛИСТИКА

САЙТ ЗА ФОТОЖУРНАЛИСТИКА

вторник, 21 февруари 2017 г.

КАКВА Е СЪДБАТА ДНЕС НА "ГАЛАТЕЯ" (ВИДЕО И СНИМКИ)



Преди 19 години ресторант "Галатея" на Галата и находящият се там фар пропадат в морето,поради свлачище.Това е било най-атрактивното заведение за времето си с панорамна гледка към цяла Варна.Лично аз не помня действащия ресторант и никога не съм ходила,дори не знаех какво е било преди да го посетя,но видях какво е състоянието му днес.
По-късно прочетох за историята на "Галатея".Информацията за това,какво се е случило точно е оскъдна.Никъде не срещнах данни за жертви.Само в един сайт,на който не знам до колко може да се вярва,пишеше,че жертвите са 48.Не казвам,че източникът е недостоверен,но тъй като не срещнах подобни данни в други медии,не мога да гарантирам тяхната истинност.Каквато и да е истината,жертви със сигурност е имало.
Днес "Галатея" е в руини и гледката е ужасяваща.Пълно е с боклуци.Но не това е страшното.Страшното е,че все още част от терасата,която се е срутила тогава,все още виси над морето и може всеки момент да се срути.А докато бях там,имаше и други хора с малки деца,които посещаваха мястото и се снимаха.
пътеката към "Галатея"
Минава се по една тясна пътека и се стига до срутения ресторант.Няма табела,която да указва,че мястото е опасно или поне аз не видях.Смело си вървях,тъй като не знаех къде отивам.Дори не знаех,че стоя точно на тази тераса,която се е срутила преди време.Любувах се на гледката на Варна.Направихме си с компанията снимки почти на ръба на терасата.Колко неразумно и опасно от моя страна.Вие не го правете!Дори не ходете там!Наистина е опасно!
Като се прибрах и прочетох за това,къде съм била,тръпки ме побиха.И как съм стояла близо до ръба на почти срутила се плоча!Благодарна бях,че нищо не ни се е случило и се прибрахме живи и здрави!
Питам се,къде е общината и защо не е обезопасила мястото?Защо няма огради,които да възпрепятстват ходенето до там.Колко хора има,като мен,които не знаят къде отиват и стъпват,водени от любопитството накъде води пътеката?Няма забрани,няма табели,а мястото е твърде опасно.Ще се надявам да няма пострадали във времето!
текст,снимки и видео:Даниела Димитрова

срутилата се площадка
това е висящата тераса
Вторият построен фар,който също е застрашен от падане.
Тъне в боклуци и е изоставен.
тоалетните към заведението
тунелът към терасата

Вторият фар,който е изоставен и все още не е паднал.

запазила се картина на входа

Новият фар,който днес е действащия,т.е. третият построен.




да завърша с нещо положително-гледката към Варна от
"Галатея"



1 коментар: